Tips nr6

FOTOGRAFEER VEEL IN DE PRAKTIJK

Fotografeer veel in de praktijk, ga de staat op, zorg dat je uw toestel altijd bij de hand hebt. Het tenslotte niet anders bij fotografie dan in eender wat je doet, als je er goed in wilt worden moet je het vooral veel doen. Enkele keren per jaar foto’s nemen op vakantie zal u niet tot een goede fotograaf brengen. Enkele keren per week foto’s nemen zal u automatisch op een hoger niveau brengen.

Wat kan je allemaal fotograferen?

Het onderwerp hoeft niet speciaal of moeilijk te zijn. Bij u ‘t huis zijn meer dan genoeg onderwerpen te vinden. Dan heb je nog familie, vrienden en kennissen die kan je zo vaak als zij het toestaan vastleggen.

Trouwens je kunt sowieso nooit voldoende foto's van je familie hebben. Heb je huisdieren dat zijn gewillige onderwerpen en zullen in tegenstelling tot familieleden niet zo snel bezwaar maken. En heeft iedereen uiteindelijk genoeg van je fotografiedrang, stap dan over op stille levens in de huiskamer bijvoorbeeld een enkele bloem uit een boeket. Het is niet belangrijk wat, als je maar blijft fotograferen.

Denk aan een lage lichtgevoeligheid (ISO 100), de camera op de P, Av of Tv stand, autofocus ingeschakeld op je objectief, bestandformaat op de hoogste instellingen, een lege geheugenkaart en dergelijke.